کلام

نوشته ها،‌مقاله ها و پرسش و پاسخ

کلام

نوشته ها،‌مقاله ها و پرسش و پاسخ

کلام

هوالقادر

دکتر موسی الرضا امین زارعین متولد سال 1338
قطع نخاع مهره 6 گردن در حین مسابقات کشتی در تاریخ 23/04/1358در گناباد،
دانشجوی فنی مهندسی در گرگان.
اخذ مدرک دکتری فلسفه علم از بخش شرق شناسی دانشگاه مسکو در شهر دوشنبه (استالین آباد) درسال 1388.
موسس جامعه معلولین سامان سبزوار.
رییس انجمن تشکلهای معلولین خراسان رضوی.
عضو هیئت امناء جامعه معلولین ایران.
اقدام و مشارکت به احداث 113 واحد مسکونی برای معلولین.
شهروند طلایی و معلول نمونه ی کشور در سال های 86 و87 ازطرف شهرداری تهران و سازمان بهزیستی کل کشور.
انتخاب به عنوان معلم نمونه ی شهرستان سبزوار 2 بار و استان خراسان 1 بار
قبولی در کنکور سراسری 3 بار؛ مکانیک گرگان سال1357؛ برق مشهد سال؛ 1365نقشه کشی صنعتی تهران سال 1366.
مقالات وکتب چاپ شده به زبان های فارسی، روسی، سرلیک، انگلیسی و عربی 18 مورد.
مشاوره رساله های فوق لیسانس 9 مورد.
دریافت مدال افتخاری تیراندازی در استوک مندویل انگلستان سال 58.
دارنده ی رکورد شنای معلولین ایران سال 1365.
دریافت 2 نشان لیاقت وعلمی از کشور تاجیکستان سال 1384.
نامزد دریافت نشان دولتی ونامزد نخبگان کشور سال 1390.
دریافت گواهینامه داوری مقالات و یا هیات علمی اولین همایش علوم انسانی و اسلامی 1392.
نخبه ورزشی و پژوهشی بازنشستگان کشوری در سال 1398

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

: ۱۰۲۷۲

اعطای نشان به مدیران مورددار در دولت قبل

               اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جریان ضیافت افطار با وزیران، معاونان وزیران، استانداران و رؤسای سازمان‌ها با ریشه‌یابی موضوع برخی پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به‌عنوان مهم ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند.

روزنامه ایران: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جریان ضیافت افطار با وزیران، معاونان وزیران، استانداران و رؤسای سازمان‌ها با ریشه‌یابی موضوع برخی پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به‌عنوان مهم ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع 30 نفره دولت به 27 نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با 75 و 100 سکه دادند.

     وی خاطرنشان کرد: اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند.

     خب معلوم است که وقتی این خبر به معاون و مدیر پایین‌دست می‌رسد، به‌هم می‌گویند وقتی دولت درباره وزیران و دیگران اینجور تصمیم گرفته پس بیایید ما هم برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.

پاداش به مقامات دولتی تحت عنوان اعطای نشان ملی


        موضوع پرداخت‌های نامتعارف برخی مدیران که در هفته‌های گذشته حساسیت‌های زیادی را در میان افکار عمومی موجب شده بود، از جنبه‌های مختلف مورد واکاوی قرار داده شده است و بسیاری از کارشناسان در مورد ابعاد مختلف این موضوع واکنش نشان دادند. مقامات دولت هم به کرات از همان اوایل مطرح شدن این موضوع، دستور پیگیری و تشکیل کمیته ویژه  دادند و رئیس جمهوری و معاون اول وی نیز  از برخورد با متخلفان احتمالی خبر داده‌اند.

با این حال کارشناسان ضمن اینکه بیان می‌کنند  ریشه‌های قانونی این مسأله به گریزگاه‌های قانونی تصویب شده در سال‌های قبل و بویژه در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه مصوب سال 89 بر می‌گردد، بدعت‌های غلط پرداخت‌های کلان به مدیران و مسئولان در دولت‌های نهم و دهم را عامل مهمی در متعارف شدن این پرداخت‌ها می‌دانند.

 اینکه در روزهای آخر دولت دهم پرداخت پاداش‌های چند صد میلیونی به بهانه اعطای نشان‌های دولتی و ملی توسط رئیس جمهوری سابق به حلقه اطرافیان وی مصوب می‌شود تنها نمونه‌ای از این گونه بدعت‌های غلط محسوب می‌شود. پاداش‌هایی که به افرادی اعطا شد که بعداً جرم فساد برخی از آنان قطعی شد و همچنین سوءمدیریت بسیاری از آنان با توجه به انواع فسادها و سوءاستفاده‌های افشا شده در ماه‌های بعد، محرز شد.

جنجال های اعطای نشان به مدیران مورددار

     در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران و اعطای نشان‌ها از سوی رئیس‌جمهوری ها، بیشترین حاشیه و انتقاد را برای واگذاری نشان‌ها، دولت‌های نهم و دهم داشته‌اند. برای نمونه یکی از این نشان‌ها که بیشترین انتقاد را در پی داشت، اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد به اسفندیار رحیم مشایی در ٢٠ اسفندماه ١٣٩١ بود.

      همچنین روز ٢٢ خرداد ماه ١٣٩٢ یعنی زمانی که دو روزبه برگزاری یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری مانده بود، احمدی‌نژاد در اقدامی عجولانه که همراه با حاشیه‌های فراوانی بود به ١٢ نفر از همکاران خود در دولت نشان خدمت اعطا کرد.

      خردادماه ١٣٩٢ نشان خدمت از سوی محمود احمدی‌نژاد به محمدرضا رحیمی اعطا شد، شخصی که اکنون به جرم ارتشا و تحصیل مال از طریق نامشروع در زندان به سر می‌برد.

       یادآور شعر کریم شیره ای دلقک ناصرالدین شاه قاجار است که ذکر آن اساعهء ادب است.

          هنگامیکه صلاح الدّین ایوبی سردار جنگ های صلیبی ماموریت یافت بیت المقدّس را از مسیحیان باز پس گیرد. مردّد بود که با سپاهش موفّق به این مهّم می شود یا  خیر در صورت موفّقیت آیا می تواند شهر را حفظ کند یا نه زیرا نگهداری ازگشودن دشوار تر است. مشاوران گفتند سپاهت را بیآزمای صلاح الدّین سپاهش را از کوچه باغی عبور داد که میوه های فراوان و در دسترس بود وخود سردار جلودار بود وافرادی را به مراقبت برگزیده سپاهیان بی هیچ خطایی به سلامت گذشتند مشاوران بدو بشارت فتح وپیروزی دادند که با این سپاه منظم ومنظبط می شود کشوری را گشود وآن را حفظ کرد.

        در این میانه رندی گفت نه این سپاه نبود که میوه ای از درخت نچید بلکه این سردار بود که میوه ای نچید و به طبع ایشان سپاهش به سلامت گذشتند باز گردید دو باره امتحان کنیم سردار میوه ای بچیند ببینید بر سر درختان چه می آید و شعر تیتر را گفت اگر زباغ رعیّت ملک خورد سیبی

                                                  برآورند غلامان او درخت از بیخ

                      به پنچ بیضه که سلطان ستم روا دارد

                                           زنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ

       روزی از روزها ناصر الدّین شاه به دلقکش کریم شیره ای گفت صلاح الدّین برای فتح بیت المقدّس به چه بیتی تفعّل زد.

     کریم گفت:اگر به.... رعیّت ملک کند انگشت

                                  بر آورند غلامان او.... از....مشت مشت

گفت وپا به فرار گذاشت.

 

نظرات  (۱)

۱۶ تیر ۹۵ ، ۱۸:۳۵ نادیا ایزی
سلام مطالب بسیارعالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی