کلام

نوشته ها،‌مقاله ها و پرسش و پاسخ

کلام

نوشته ها،‌مقاله ها و پرسش و پاسخ

کلام

هوالقادر

دکتر موسی الرضا امین زارعین متولد سال 1338
قطع نخاع مهره 6 گردن در حین مسابقات کشتی در تاریخ 23/04/1358در گناباد،
دانشجوی فنی مهندسی در گرگان.
اخذ مدرک دکتری فلسفه علم از بخش شرق شناسی دانشگاه مسکو در شهر دوشنبه (استالین آباد) درسال 1388.
موسس جامعه معلولین سامان سبزوار.
رییس انجمن تشکلهای معلولین خراسان رضوی.
عضو هیئت امناء جامعه معلولین ایران.
اقدام و مشارکت به احداث 113 واحد مسکونی برای معلولین.
شهروند طلایی و معلول نمونه ی کشور در سال های 86 و87 ازطرف شهرداری تهران و سازمان بهزیستی کل کشور.
انتخاب به عنوان معلم نمونه ی شهرستان سبزوار 2 بار و استان خراسان 1 بار
قبولی در کنکور سراسری 3 بار؛ مکانیک گرگان سال1357؛ برق مشهد سال؛ 1365نقشه کشی صنعتی تهران سال 1366.
مقالات وکتب چاپ شده به زبان های فارسی، روسی، سرلیک، انگلیسی و عربی 18 مورد.
مشاوره رساله های فوق لیسانس 9 مورد.
دریافت مدال افتخاری تیراندازی در استوک مندویل انگلستان سال 58.
دارنده ی رکورد شنای معلولین ایران سال 1365.
دریافت 2 نشان لیاقت وعلمی از کشور تاجیکستان سال 1384.
نامزد دریافت نشان دولتی ونامزد نخبگان کشور سال 1390.
دریافت گواهینامه داوری مقالات و یا هیات علمی اولین همایش علوم انسانی و اسلامی 1392.
نخبه ورزشی و پژوهشی بازنشستگان کشوری در سال 1398

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

عذر تقصیر به پیشگاه معبود لا ضد له ولانظیر ....2

چهارشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷ ق.ظ


                 حکمت است یا ؟؟

           گاهی با خود می اندیشم حقیر سرپا تقصیر قریب به چهل سال است در خدمت معلولین جسمی حرکتی شهرستان سبزوار هستم آنگاه که سرپا بودم وبه قول مادر شمشیرم به عرش می خورد. واولین n.g.oبا بیش ترین عضو (576)چرانتوانسته ایم ملجاء ومکانی برای استقرارداشته باشیم . از رب العزه والجمال و الجلال عظمته که به کسر نیاید ودارالمومنین سبزوار هم که قحط الرجال والسخاء نیست پس چرا؟!!؟

         گوئیا که خطا واشتباه از جانب ماست تبادر ذهنی گردید که در بهار 58 در نشستی با حضور حضرات آقایان السید محمد حسن علوی،مرحوم سید فخر الدین افقهی، عزیز جوادی رئیس بهزیستی، رئیس شهربانی، دکتر علینقی فروغی وبرادرش وحقیر که افتخار پذیرایی را داشتم 10 دربند مغازه متعلق به هلال احمر در خیابان  کاشفی شمالی به جامعه معلولین واگذار گردید که بعد از عزیمت من به انگلستان منجر به تعطیلی گشت.

       پنچ سال بعد مرحوم ح. ن ( خادم العباس ) برای سومین بار پیشنهاد واگذاری 5000 متر زمین را به من داد که در قطعات 250متری به معلولین فاقد مسکن بدهم که خود نیز ازجمله آنها بودم و مرحوم بر سر افراز زمین هایش  در چهل متری با شهرداری وزمین شهری مشکل داشت ومن از قبول زحمت سرباز زدم گویی که دست خدا را پس زدم واین خطا واشتباه مکرر اتفاق افتاد.

            سه سال بعد از سوی مَلِکی دیگر مرحوم ح . م توسط برادرش م .م از رجال سیاسی دوران قبل از انقلاب پیشنهاد واگذاری 500 مترزمین برای دفتر جامعه معلولین در حوالی شهربازی شد که ایشان هم با شهرداری برسر افراز زمین در تعامل بود ومن نیز این بار قبول زحمت نکرده  وارد معامله نشدم.

که یاد آور شعری ازجناب مولوی است که می فرماید:

دیده ای خواهم که باشد شه شناس      

                             تاشناسد شاه را در هر لباس

           برای چهارمین بار سال 1385ازطرف یکی از اعضای محترم هیئت امناء جامعه معلولین سامان آقای ک.ک(خادم الزهرا (س)) که عضو فعال شورای شهر نیز می باشد پیشنهاد واگذاری طبقه همکف سازمان تبلیغات اسلامی واقع در شرق 30 هزار متری شد که این بار تقصیر تقسیم شد و هیئت مدیره آن زمان (   ................. ) به علت نداشتن وسیله ایاب وذهاب  دوری راه را بهانه کرده ونپذیرفتن وحالیه درمنزل مرحوم حاج سید صدرالدین طبیبی( استاد وقاری قرآن کریم ) در ضلع شمالی فلکه کارگر به طور عاریه ای ساکن هستیم  و هنوز گرد راه از چهره نزوده ایم عن قریب باید آنجا را ترک کنیم .

         به تاوان آن اشتباهات وکفران نعمتی که درگذشته مرتکب شده ایم  برای گرفتن 200متر زمین پادویی می کنیم وره به جایی نمی بریم .

        امیدوارم چنانچه  دگر بار دست خدا از آستین مَلِکی بدر آید من طِفل مکتب ندیده کما فی السابق دست خدا را پس نزده و پناهگاهی برای این عزیزان فراهم کنم.انشاء الله تعالی.......

            شایان ذکر است که در 12 سال گذشته یکی ازاقدامات شایستهءجامعهء معلولین سامان سبزوار ایجاد  بیش از صد واحد مسکونی برای توان خواهان بوده از(10 تا 100 در صد مشارکت) و خود نیز بی سر وسامان است آیا حکمتی در کار است و یا قاصر ومقصری؟؟؟

نظرات  (۱)

با سلام و احترام،
مطلب بسیار پند آمورز و دلنشین بود.
این طور که از ظاهر مطلب بر می آید، در همه موارد فوق دوستان و خیرخواهان بی هیچ چشم داشتی و بی هیچ دلیلی فقط و فقط به خاطر خدمت به جامعه معلولین و رضای خدا قصد هبه زمین و منزل داشته اند،و شما هم به اشتباه نپذیرفته اید، حال اینکه بخشندگان در کنار این قصد خیرخواهانه دلایل دیگری چون افراز زمین ها و بخشودگی و تسامح و تساهل دولت وشهرداری را نیز در نظر داشته اند، و البته قصد کمک به معلولین نیز! 
کاش شفاف تر می نوشتید که همه آنچه گفتید به خاطر خامی و جوانی شما نبوده است، بلکه چون بخشندگان نعمت، هدف دیگری را -که به زعم شما ناصواب و ناصحیح بود- دنبال می کردند هدایا را نپذیرفتید؛ که درست هم بوده است، و جای حسرت ندارد.
و کاش به وضوح می گفتید که در شهر حاج ملاهادی و شریعتی و قاسم خان غنی و... هیج مردِ متمکنِ دانا و توانایی نیست که بدون چشم داشتی و بدون هیچ درخواستی 100 متر زمین به معلولین هبه کند!
و چه خوش گفت شاعر:
سبزوار است این دیار کج مدار / ما چو بوبکریم در وی خار و زار
پاسخ:
sepaskozaram

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی