کلام

نوشته ها،‌مقاله ها و پرسش و پاسخ

کلام

نوشته ها،‌مقاله ها و پرسش و پاسخ

کلام

هوالقادر

دکتر موسی الرضا امین زارعین متولد سال 1338
قطع نخاع مهره 6 گردن در حین مسابقات کشتی در تاریخ 23/04/1358در گناباد،
دانشجوی فنی مهندسی در گرگان.
اخذ مدرک دکتری فلسفه علم از بخش شرق شناسی دانشگاه مسکو در شهر دوشنبه (استالین آباد) درسال 1388.
موسس جامعه معلولین سامان سبزوار.
رییس انجمن تشکلهای معلولین خراسان رضوی.
عضو هیئت امناء جامعه معلولین ایران.
اقدام و مشارکت به احداث 113 واحد مسکونی برای معلولین.
شهروند طلایی و معلول نمونه ی کشور در سال های 86 و87 ازطرف شهرداری تهران و سازمان بهزیستی کل کشور.
انتخاب به عنوان معلم نمونه ی شهرستان سبزوار 2 بار و استان خراسان 1 بار
قبولی در کنکور سراسری 3 بار؛ مکانیک گرگان سال1357؛ برق مشهد سال؛ 1365نقشه کشی صنعتی تهران سال 1366.
مقالات وکتب چاپ شده به زبان های فارسی، روسی، سرلیک، انگلیسی و عربی 18 مورد.
مشاوره رساله های فوق لیسانس 9 مورد.
دریافت مدال افتخاری تیراندازی در استوک مندویل انگلستان سال 58.
دارنده ی رکورد شنای معلولین ایران سال 1365.
دریافت 2 نشان لیاقت وعلمی از کشور تاجیکستان سال 1384.
نامزد دریافت نشان دولتی ونامزد نخبگان کشور سال 1390.
دریافت گواهینامه داوری مقالات و یا هیات علمی اولین همایش علوم انسانی و اسلامی 1392.
نخبه ورزشی و پژوهشی بازنشستگان کشوری در سال 1398

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

به مناسبت 12 آذر ماه روز جهانی معلولان

سه شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۵۵ ب.ظ

به مناسبت 12 آذر ماه روز جهانی معلولان:

در ستایش مردی که معلولیت را بی اثر کرد / دکتر امین زارعین الگویی از جنس استقامت، انگیزه و پشتکار

در ستایش مردی که معلولیت را بی اثر کرد  دکتر امین زارعین الگویی از جنس استقامت انگیزه و پشتکار

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
دکتر موسی الرضا امین زارعین یکی از شخصیت های برجسته، علمی، فرهنگی و ورزشی دیار سربداران است که اگرچه از سال های جوانی طی حادثه ای به معلولیت نخاعی مبتلا شده، اما این معلولیت هرگز شخصیت قوی وتوانمند او را تحت الشعاع قرار نداده و موفقیت هایی که در سال های بعد از معلولیت در عرصه های مختلفی به دست آورده باعث شده نه فقط در بین معلولان بلکه در قیاس با عموم اقشار سبزوار، به عنوان یکی از شهروندان موفق در سطح شهرستان و کشور مطرح باشد.
 
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این شهروند موفق سبزواری که عموماً با صندلی چرخدار عرصه اجتماع ظاهر می شود، به تازگی در اینستاگرام خود عکسی  را منتشر کرده که او را درحال شنا و در اوج سرزندگی و شادابی نشان می دهد.
 
این پست اینستاگرامی دکتر امین زارعین تا کنون با صدها لایک و چندین نظر از سوی دنبال کنندگان او مواجه شده است که عمدتاً نظرات روحیه بالا، سخت کوشی و استقامت امین زارعین را مورد ستایش قرار داده اند.
 
دکتر امین زارعین که پیش از ابتلا به معلولیت نخاعی در سنین جوانی دانشجوی فنی مهندسی بود و در عین حال بهورزش کشتی نیز علاقه داشت، در جریان مسابقات کشتی سال 58 در گناباد به خاطر یک آسیب جدی به مهره 6 گردن دچار معلولیت شد.
 
با این حال وی هرگز تسلیم معلولیت نشد و تصمیم گرفت با شرایط تازه ای که پیش رویش ایجاد شده، به باز تعریف زندگی خود بپردازد و چنین شد که طرحی نو درانداخت و با تغییر رشته دانشگاه و تحصیل در رشته فلسفه تا اخذ مدرک دکترا پای مردی کرد و چند سال بعد به یکی از معلمان و اساتید برجسته این رشته در  تبدیل شد.
 
دکتر امین زارعین در این سالها علاوه بر تحصیل و تدریس دانشگاهی، فعالیت های  اجتماعی خود را ادامه داده است تا جایی که در جشنواره ها و همایش های متعددی در سطح کشور خوش درخشیده و حتی موفق به دریافت عنوان شهروند طلایی ومعلول نمونه ی کشور در سال های 86 و87 ازطرف شهرداری تهران وبهزیستی کل کشور شده است.
 
وی سال هاست در شهرستان سبزوار جامعه معلولین سامان را راه اندازی کرده که پایگاهی برای گردهم آمدن و حمایت از معلولان دیار سربداران و چاره جویی برای مشکلاتشان می باشد.
 
اکنون کسانی که شناختی هر چند جزئی از شخصیت دکتر زارعین داشته باشند،  هنگامی که او را از نزدیک می بینند یا به یاد او می افتند، اولین تصویری که از این شهروند طلایی درذهنشان تداعی می شود، هرگز معلولیت و رنج جسمی نیست بلکه تصویر استاد و معلمی فاضل، شهروندی متعهد و با نشاط و فعال در بیشتر عرصه های اجتماعی را به یاد می آورند که الگویی عالی از استقامت و پشتکار و انگیزه درزندگی است.
 
بنابراین مروری بر زندگی بزرگ مردانی چون دکتر امین زارعین می تواند الهام بخش همه کسانی باشد که بنا به مشیت الهی در زندگیشان چه به صورت مادرزادی و چه به صورت اکتسابی با برخی مشکلات جسمی مواجهند، اما این امکان برایشان وجود دارد که با قدرت ذهن سالم و خلاق، حفظ انگیزه و پشتکار خود زندگیشان را به شکلی مهندسی کنند، که نه تنها بر مشکلات جسمی خودفائق بیایند، بلکه حتی الگوی تحسین برانگیزی برای سایرین باشند.
 
خوشبختانه از اینگونه معلولان توانمند که مشکلات و کمبودهای جسمی را به سخره گرفته و بر همه محدودیت های احتمالی که معلولیت می توانست پیش پای آنان قرار دهد، فائق آمده اند، در سبزوار و در کشور زیاد داریم. اما به هرحال موفقیت اشخاصی نظیر دکتر امین زارعین که عمدتاً با تکیه به توان و انگیزه شخصی خود موفق شده اند به درجات متعالی برسند نباید باعث شود، مدیرانی که در جایگاه مسئولیت نسبت به معلولین قرار دارند، در انجام وظایف خود کم کاری کنند. به هرحال قشر معلولین در جامعه ای که اکثر موقعیت های آن توسط افرادی ساخته شده است، که به لحاظ جسمانی سالمند و خواه نا خواه شرایط معلولیت را درک نمی کنند، با دشواری های متعددی مواجهند که در چنین شرایطی برای اینکه معلولان جامعه بتوانند ظرفیت ها و توانایی های ذاتی خود را شکوفا کنند، لازم است توجه و حمایتی ویژه از این عزیزان صورت گیرد تا حداقل به سطح مساوی با سایرین برسند.
 
 
با سپاس از لطف و بزرگواری هیات تحریریه مجله اینترنتی اسرارنامه به ویژه آقای امید برومندی
http://www.asrarnameh.com/news.php?id=18614
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی